Kärleksförklaring till dig <3

 
Mamma har alltid varit väldigt glad för Johan. Hon har sagt till mig gång på gång vilken fin kille han är och visat honom hur mycket han betydde för henne men även för resten av famljen. Så många middagar vi har haft tillsammans med mamma och pappa, mysiga stunder med mycket skratt. Att han alltid har haft förståelsen när jag varit ledsen och humöret har skiftat upp och ner under alla dessa år mamma varit sjuk. Att alltid ha funnits där har varit och är en stor trygghet för mig i alla mörka stunder. Att aldrig ha ifrågasatt mig varför jag skulle åka till mamma eller rycka in snabbt och ta barnen när det behövdes. Och att alltid alltid förstått hur mycket min mamma betydde för mig. 
 
Tänk den sista tiden, de sista månaderna i mammas liv...så ofta Johan hade tjejerna själv i flera dagar, trots heltids jobb och hus och hem som skulle skötas med allt vad det innebar. Han sa aldrig till mig att komma hem för han visste att jag behövdes mer hos mamma. Att inte ha dåligt samvete för att inte vara hemma hos sin familj lika ofta eller dagligen...det har jag nog aldrig haft. Mycket på grund av att jag visste att Johan förstod mig och inte blev ledsen på mig eller tjatade att jag skulle komma hem. Tog bussen med dom till dagis på morgonen och sen tåg och buss till jobb i Malmö...inte en enda gång har han klagat. Att kunna finnas där för min älskade mamma och bästa vän på det sättet som jag har varit, den tiden är jag glad över att vi fick tillsammans. Även fast det fanns stunder som jag inte önskar någon ska behöva gå igenom och se, så uppskattar jag dom såå mycket nu när hon inte längre finns här hos oss.  
 
Nu har jag varit tillsammans med min älskling i 9 år :) jag vill dela med mig och berätta hur fin han är, och det finns stunder då jag tänker att det varit så mycket fokus på mitt mående den sista tiden, att inte Johan har fått tid att sörja min mamma. Johans svärmor som han älskade så mycket. Att min mamma kunde värma så många människor, och att det är så många som idag mer än 1 år sedan hon dött, mår dåligt och gråter ofta ofta för att saknaden är så stor. Det mamma...söta mamma, det är kärlek!!!
 
Tack älskling...tack för allt du gör och har gjort för mig <3 
 
 
Alex
2014-11-09 @ 23:58:35

Fina Johan o fina syster.ni e bäst.älskar er så




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enangeltillmamma.blogg.se

Min bästa vän och mamma- Följt dig genom 5 tuffa år med cancern. Samtidigt som jag brottats med så mkt annat negativt som hänt på en och samma gång. Och jag frågar mig själv varje dag: Varför!? Kommer jag någonsin att må bra igen? Och varför är psykisk ohälsa ett så laddat ämne? ********************************************* "Var inte rädd för att se sörjande gråta. Vi är inte arga. Vi saknar en vi älskar"

RSS 2.0