Nästa slag i ansiktet...

Jag och pappa har alltid stått varandra nära, så att det skulle bli så som det är idag...det trodde jag inte ens var möjligt.
2 månader efter mamma lämnat oss, hade jag ett telefon samtal som har  förändrat allt ännu mer i familjen. 
Pappa hade träffat en ny kvinna!!!
På något sätt så kände jag det på mig, för jag kände inte igen pappa i vissa samtal och jag blev misstänksam. Mycket riktigt så var det jag kände rätt....och allt förändrades mellan oss.
Att han har ljugit oss barn rätt upp i ansiktet...det tog hårt! Men ännu hårdare har det tagit att vi alla har kännt oss ensamma i sorgen. Vi pratade och pratar knappt om mamma och vi bearbetar det verkligen inte tillsammans i famijen. Jag kommer ihåg att jag läste en bok och att jag blev så avundsjuk när personen i boken berättade att han aldrig hade klarat det utan sin familj. 
 
Att känna att pappa inte fanns där för mig i mitt mående, är väldigt tufft. Att bara bråka i varje samtal vi hade, ont i magen varje gång han ringde och att han egentligen aldrig frågade eller förstod hur jag mådde. En enorm besvikelse men enligt psykologer och läkare som säger att det är hans sätt att gå vidare. Men jag förstår bara inte hur man kan strunta i sina egna barn och barnbarn för att fokusera 100 % bara på sig själv. Jag tycker inte det fungerar så, och vi behövde ju vår pappa mer än någonsin efter mammas död <3
 
Än idag, mer än 1 år sedan mamma lämnade oss...så kan jag inte ens prata om henne eller pappa för jag bara brister i gråt totalt. Att känna sig så otroligt ensam i all den här skiten...var och är verkligen ingenting jag ville skulle hända. Jag saknar en vuxenfigur i mitt liv, även om jag är vuxen själv...så behöver man ändå sin mamma eller pappa. Men det känns som jag har förlorat båda två!
 
Hur mycket ska jag gå igenom och bearbeta för att kunna hitta tillbaka till mig själv igen!?
 
                                                            
Lena
2014-10-17 @ 22:40:21

Men snälla lilla Lotta jag har ju sagt att du får ringa mej när du vill gör det kramar fån oss

Anette
2014-10-19 @ 18:43:36

Lotta - jag tror du har helt rätt! Det du/ni vill är att prata om Annki ofta. Att försöka hålla ihop familjen trots att hon fattas er. Det hade varit viktigt för henne! Men istället för att tillsammans minnas henne har er pappa gjort tvärt om och bjudit in en helt ny människa! Ett märkligt beslut och behov som är helt och hållet hans. Det är såklart upp till var och en hur man sörjer, men det går inte att INTE sörja. Någon gång måste man ta tag i det. Man kan bara önska att ni varit på samma plats i er sorg - det hade så klart varit enklare. Nu har det istället blivit så som du skriver att ni förlorat ytterligare en förälder när ni som bäst behövde honom... Ja, vad ska man säga?! Personligen kan jag också undra hur han tänker. Och hålla med om att det är en ganska egoistisk handling där han någonstans glömt bort att man faktiskt är förälder trots att barnen blivit vuxna...
Just nu måste du ha det jävligt jobbigt och jag kan bara säga att jag tänker på dig och är på din sida... Men det är du ju inte hjälpt av såklart. Men jag vill att du ska veta det!

Svar: Gulligt av dig Anette som skriver till mig <3 ja det e tufft när man känner sig ensam och att man känner att pappa inte förstår mig eller finns där för oss! Och man är ju pappa ändå, trots att man har vuxna barn. Bara en dålig ursäkt för att slippa! Kram
Lotta




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enangeltillmamma.blogg.se

Min bästa vän och mamma- Följt dig genom 5 tuffa år med cancern. Samtidigt som jag brottats med så mkt annat negativt som hänt på en och samma gång. Och jag frågar mig själv varje dag: Varför!? Kommer jag någonsin att må bra igen? Och varför är psykisk ohälsa ett så laddat ämne? ********************************************* "Var inte rädd för att se sörjande gråta. Vi är inte arga. Vi saknar en vi älskar"

RSS 2.0